Fikri ve Sınai Mülkiyet Hukuku

Fikri bir çaba neticesinde ortaya çıkan yeni ve emsallerinden farklı olan işlerin korunması ihtiyacı, insanların Fikri ve Sınai Mülkiyet kavramının oluşumuna zemin hazırlamıştır. Fikri ve Sınai Mülkiyet’e konu olan başlıklar temel olarak; fikri haklar ve sınai haklar olarak ayrılabilir. Fikri ve sınai mülkiyete konu olan haklar için fikri mülkiyet ifadesi de yaygın olarak kullanılır.

Fikri haklar, ortaya çıkarılmış olan bir eser üzerindeki hakları temsil eden telif haklarıdır. Sınai haklar ise marka, patent, faydalı model, tasarım, coğrafi işaret, geleneksel ürün adı, ıslahçı hakları, entegre devre topografyaları temel olarak sınai mülkiyetin konusunu oluştururlar.

Fikri ve sınai mülkiyet kavramı modern ticarette birçok alanda geleneksel mülkiyet kavramının önüne geçmiştir. Şirketler çoğunlukla değerlerini, fikri ve sınai mülkiyet hakları ile kazanıp kaybedebilmektedirler. Ticari faaliyette bulunan diğer firmalar tarafından sahip olunan hakların taklit edilmeye çalışılması kaçınılmaz bir olgudur. Taklitlerin veya fikri ve sınai mülkiyet hak ihlalinin gerçekleşip gerçekleşmediği her zaman kesin sınırlarla belirlenememektedir. Bu nedenle, kişi ve kurumlar uyuşmazlıkların çözümü için ihtisas mahkemelerine gitmektedirler. Ancak fikri ve sınai mülkiyet hukuku, hukuk disiplinleri arasında kendi doğası gereği en nevi şahsına münhasır sisteme sahip olanlardandır. Uyuşmazlıklarda kişi ve kurumların, fikri ve sınai mülkiyet alanında yetkin hukukçular ile çözüm aramaları, hak kayıplarının ve telafisi mümkün olmayan zararların ortaya çıkmasını önlemek için kaçınılmazdır.

MSF Hukuk tarafından Fikri ve Sınai Mülkiyet Hukuku alanında sunulan hizmetler:

Telif haklarına ilişkin tecavüzün refi davalarının takibi
Telif devir ve ruhsat sözleşmelerinin düzenlenmesi
Marka tecavüzünden kaynaklanan davaların takibi
Tasarım hükümsüzlük davalarının takibi
Tasarım tecavüzünden kaynaklanan davaların takibi
Patent tecavüzünden kaynaklanan davaların takibi
Faydalı model tecavüzünden kaynaklanan davaların takibi
Türk Patent ve Marka Kurumu’nun yeniden inceleme ve değerlendirme kurumu ve dairesinin kararlarının iptali için açılması gereken veya açılmış davalarda tarafların temsili ve davalarının takibi
Geçici yapımcılık belgesi, yapımcılık ve eser işletim belgesi için yapılması gereken başvuruların yapılması, süreç yönetim ve takibi
Her türden fikri ve sınai mülkiyetin satış, lisans kullandırılma için gereken sözleşmenin hazırlanması, süreç yönetimi, ihtiyaç halinde fikri ve sınai hak satın alması, lisanslama ve tüm bu süreçlerde hak sahibi ve hak edinmek isteyen tarafların temsili
Film ve benzeri kolektif konu haklarının ortaya çıkması durumunda hazırlanması gereken muvafakatname ile eserin ortaya çıkışı akabinde devir ve ruhsat sözleşmelerinin hazırlanması